ساحل خبر | شهردار لنگرود با اشاره به تحقق نیمی از بودجه ۱۴۰۲ در نیمه نخست سال جاری گفت: ۱۹ میلیارد از بدهی سال‌های گذشته مربوط به پیمانکاران از بودجه امسال پرداخت شد.

ساحل خبر | شهردار لنگرود با اشاره به تحقق نیمی از بودجه ۱۴۰۲ در نیمه نخست سال جاری گفت: ۱۹ میلیارد از بدهی سال‌های گذشته مربوط به پیمانکاران از بودجه امسال پرداخت شد.

صادق صادق‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود با بیان اینکه از ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ به عنوان شهردار در خدمت مردم شهر لنگرود هستم، اظهار کرد: برای سال جاری، اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود ۲۲۵ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی شده که از ابتدای سال جاری تاکنون نیمی از این بودجه محقق شده است.

به گفته شهردار لنگرود، در نیمه نخست سال جاری حدود ۵۰ درصد از بودجه محقق شده این در حالی است که امسال برای شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر هیچ بودجه‌ای از نفت و گاز برای شهروندان واریز نمی‌شود و همچنین مبالغ ارزش افزوده هم ۵۰ درصد کاهش یافته ولی با این حال توانستیم تاکنون نیمی از بودجه پیش بینی شده را محقق کنیم.

صادق‌پور با بیان اینکه تلاش کردیم تا فاصله‌ها را کم کنیم، گفت: یکی از کارهایی که در بخش اداری انجام شد سیستمی کردن کارها بود که از یک ماه پیش آغاز شده و به زعم بنده کار خوبی است چراکه می‌تواند جلوی رانت را گرفته و موجب تسریع در انجام امورات ارباب رجوع شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیارد از بدهی سال‌های گذشته مربوط به پیمانکاران از بودجه امسال پرداخت شد، افزود: تلاش کردیم تا اول زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم تا در ادامه روند بتوانیم کارهای روبنایی خوبی برای شهروندان انجام است، در همین استان شهرهای زیبایی وجود دارد ولی از نظر زیرساختی دارای وضعیت نامناسبی هستند و بنده دوست ندارم لنگرود با توجه به پتانسیلی که دارد در زمینه زیرساخت‌ها با عقب ماندگی روبرو شود.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه نگاه من نگاه زیرساختی است ولی به این معنی نیست که کارهای زیباسازی شهری را انجام ندهیم، بیان کرد: برای ۲ پروژه خیابان آزموده و خیابان ۳۵ متری مبالغ حدود ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، مناقصه پروژه خیابان آزموده انجام شده و مراحل قانونی و اداری در حال انجام است که در مهر ماه پیمانکار آن مشخص و قرارداد بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین برای خیابان ۳۵ متری بیش از ۸۰ درصد کار آن به پایان رسیده گفت: این پروژه‌های در حال تکمیل، پروژه‌هاییهستند که توسط شهرداری در حال انجامند و ممکن است خیلی به چشم نیاید ولی خیلی از مشکلات زیرساختی مردم را حل می‌کند.

صادق‌پور با بیان اینکه محیط زیست و مدیریت پسماند ۲ موضوع مهم برای بنده است، تصریح کرد: برای جایگاه موقت زباله با یکی پیمانکار قرارداد بسته شده که از ماه گذشته فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌اند و به میزان زباله‌ای که از سطح شهر جمع آوری و به پیمانکار داده می‌شود حتی یک کیلو دورریز و سوزاندنی و دفنی ندارد و همه زباله به صورت کامل تفکیک و بازیافت می‌شود و اگر این کار بعد از ۲ ماه به تأیید دستگاه‌های مربوطه برسد این کار را در مقیاس بزرگتری از سطح شهر انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به دغدغه شهروندان لنگرودی درباره سگ‌های بلاصاحب، بیان کرد: در این خصوص مطالبات زیادی وجود دارد که در خصوص سگ‌های بلاصاحب، فضایی برای آن‌ها برای جراحی، درمان، عقیم کردن، پلاک‌گذاری، رهاسازی و غیره در نظر گرفته شد که این کار از مدتی پیش آغاز و همچنان نیز ادامه دارد.

شهردار لنگرود یکی دیگر از کارهای مدنظر را برنامه‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره نقاشی تورنگ چند ماه پیش برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود که دارای این ظرفیت است که این جشنواره در سال‌های آینده به صورت استانی برگزار شود.

صادق‌پور با بیان اینکه مردم شهر لنگرود از سال ۱۳۹۵ چشم انتظار طرح تفصیلی بودند، افزود: به لطف خدا و پیگیری‌هایی که توسط کارشناسان شهرداری و حمایت اعضای شورا انجام شد این طرح به تصویب رسید و کارها براساس طرح تفصیلی تایید شده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در همه شهرها وجود دارد و مدیر شهری با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته شده کارها را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند، گفت: هزینه‌کردهای شهرداری بنا به بودجه و تقسیم‌بندی است که اعضای شورا بر اساس قوانین در نظر می‌گیرند و ارزیابی عملکرد شهردار متناسب با بودجه‌ای است که شورا در نظر می‌گیرد و شهردار بر اساس آن کار می‌کند.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های پرتردد سطح شهر آسفالت شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۳ همه کوچه‌هایی که دارای زیرسازی و لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی باشند آسفالت می‌شوند.

صادق‌پور با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های شهر لنگرود رودخانه‌ای است که از وسط این شهر عبور کرده، تصریح کرد: رودخانه لنگرود دارای ظرفیت بالاست که به دلیل‌عدم نگهدارای درست، دارای مشکلاتی است و فاضلاب در ایام‌ گذشته به سمت رودخانه هدایت و باعث آلودگی آن شده و باید اول این مشکلات حل شود تا بتوان کارهای روبنایی و زیباسازی را برای استفاده عموم شهروندان انجام داد.

وی با بیان اینکه طرح‌ها باید توسعه یافته باشد، افزود: به جای اینکه صرفاً به کارها سرعت دهیم باید تفکر کنیم و بهترین عملکرد را در اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

به گفته شهردار لنگرود، برای اجرای کار در رودخانه لنگرود، مشاور گرفته شد و طرح آن تا پایان شهریورماه جاری به پایان می‌رسد و بعد از آن نیز بودجه و فازبندی آن مشخص می‌شود که بنا بر ظرفیت و توانایی شهرداری لنگرود بتوانیم کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه لنگرود یکی از شهرهای پرتراکم استان و بلکه کشور است، تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های بنده در زندگی حقیقی و حقوقی در خصوص پسماند و محیط زیست است و ۲ سال برای کارخانه اعتبار در نظر گرفته نشده بود که طی این مدت تلاش کردیم اعتبار لازم را برای آن از مسؤولین بگیریم و کار احداث سالن اول در مکان ساخت احداث کارخانه در حال انجام است.

صادق‌پور با بیان اینکه با توجه به نوع زباله‌های گیلان و آب و هوای این استان، احداث زباله سوز در گیلان سفارش نمی‌شود، افزود: در جامعه امروز نیاز است تا تفکیک زباله از مبدا توسط هر شهروند در خانه انجام شود که این علاوه بر کاهش زباله برای محیط زیست نیز مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته حقوق و مزایا و بیمه تأمین اجتماعی کارکنان شهرداری به موقع پرداخت شده است، بیان کرد: مهمترین عاملی که در عدم پرداخت به موقع حقوق‌ها وجود دارد عدم وجود شجاعت لازم و مدیریت در مدیر امور شهری است و اگر کارها براساس برنامه‌ریزی و مطابق با واقعیت باشد هم کارها انجام می‌شود و هم درآمدزایی حاصل می‌شود که موجب پرداخت به موقع حقوق کارکنان و رضایت آنان می‌شود.

شهردار لنگرود با اشاره به ساخت بنای خانه سنتی در پارک فجر لنگرود بیان کرد: از ۲ ماه پیش برنامه‌ریزی برای احداث خانه سنتی روستایی در پارک فجر طرح‌ریزی شده و در حال برنامه‌ریزی طرح و تخصیص بودجه آن هستیم که طبق آخرین تصمیم، موزه مردم‌شناسی در طبقه اول پیش‌بینی شده و طبقه دوم نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

صادق‌پور با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته از حدود ۲۰ مسکن ساز شهر دعوت کردیم تا جلسه‌ای داشته باشیم که ۲ نفر فقط آمدند و دیگر خبری نشد، افزود: با گروه‌های فرهنگی نیز جلسه‌ای برگزار شد که خروجی آن جشنواره بزرگ نقاشی تورنگ شد که بعد از اتمام جشنواره دیگر خبری از دوستان نشد که البته شاید این اشکال از بنده باشد که فرصت نکردم تا بیشتر در خدمت آنان باشم البته ممکن است برخی افراد هم تمایلی به کار با شهرداری نداشته باشند.