ساحل خبر | استاندار گیلان گفت: تلاش ما بر توسعه رشته‌های ورزشی به ویژه در حوزه های دارای ظرفیت و قابلیت است تا ورزشکاران بیشتری از استان به عضویت تیم‌های ملی درآمده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

ساحل خبر | استاندار گیلان گفت: تلاش ما بر توسعه رشته‌های ورزشی به ویژه در حوزه های دارای ظرفیت و قابلیت است تا ورزشکاران بیشتری از استان به عضویت تیم‌های ملی درآمده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

اسدالله عباسی در جریان بدرقه تیم گیلان به بازی های آسیایی هانگژو چین اظهار کرد: ورزشکارانی که در این رقابت ها حضور می‌یابند باید با همه توان بالا بردن نام ایران اسلامی تلاش کرده و شایستگی های خود را به نمایش بگذارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حضور ۲۶ ورزشکار گیلانی در این دوره از بازی‌های آسیایی بیان کرد: ورزشکاران استان شایستگی آن را داشتند که برای حضور در رشته های مختلف برگزیده شوند و اینک باید حضور پرقدرتی داشته باشند.

وی افزود: اکثر ورزشکاران ما مدال آور بوده اند و امیدواریم که در این دوره از رقابت‌ها نیز بتوانند با تلاش و کوشش خود، مقام‌های شایسته‌ای کسب کنند و افتخار ایران و ایرانی شوند.

استاندار گیلان ادامه داد: در این میان باید برای ورزشکاران ایجاد انگیزه کرد که در این راستا یک سری برنامه های تشویقی و همچنین هدایایی درنظر گرفته ایم و امیدواریم ورزشکاران ما موفقیت‌های ارزنده‌ای را در مسابقات آسیایی کسب کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ورزشکاران باید تلاش کنند تا با کسب مقام و مدال در این بازی‌ها علاوه بر اینکه افتخاری برای خود کسب می کنند پرچم مقدس و پرافتخار ایران را به اهتزاز در بیاورند.

استاندار گیلان به همراه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان در مراسم بدرقه وزشکاران گیلانی که در محل کمیته ملی المپیک در تهران برگزار شد، حضور یافت.

علی آقامیرزایی، سپهر ساعتچی، امیرحسین محمدپور، پیمان قویدل، نازنین ملایی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در رشته قایقرانی، محمد جلوه، محمد فلاح و آرمان رمضانی در رشته والیبال، سینا شوکتی در رشته والیبال ساحلی، محمدرضا بردبار و مهدی هاشمی نژاد در رشته فوتبال از استان گیلان در بازی های آسیایی هانگژو چین حضور می‌یابند.

همچنین محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر، سجاد پورحسینی و زینب طوماری در رشته تیراندازی، معین شفقی در رشته کبدی و سارا بهمنیار در رشته کاراته دیگر ورزشکاران گیلانی هستند که در بازی های آسیایی چین حضور خواهند یافت.

سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی، مهدی پوررهنما، مریم عبدالله پور و مهدیه حسینی در رشته پاراتکواندو، میثم علیپور و مهری فلاحی در رشته والیبال نشسته، زهرا غلامزاده در رشته تیراندازی و مرتضی رمضانی در رشته فوتبال هفت نفره از گیلان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور می یابند.

همچنین دکتر علی افتخار عضو فدراسیون جهانی کشتی، بابک بردبار رئیس هیات بوکس استان گیلان به عنوان داور این رشته، خاطره عزیزی به عنوان داور شطرنج و فاطمه قاسمی به عنوان مربی کاراته از گیلان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین حضور خواهند یافت.

بازی‌های آسیایی هانگژو چین از روز یکم تا ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد و پس از اتمام این مسابقات، بازی های پاراآسیایی با حضور ورزشکاران جانباز و معلول قاره کهن در هانگژو آغاز خواهد شد.