ساحل خبر | استاندار گلستان بر اجرای سریع مراحل طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده توسط دستگاه‌های مسوول تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

ساحل خبر | استاندار گلستان بر اجرای سریع مراحل طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده توسط دستگاه‌های مسوول تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

جلسه پیگیری اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره «آشوراده» با حضور استاندار گلستان و مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری محیط زیست و مدیران مرتبط با پروژه در دفتر تهران برگزار شد.

در این جلسه در خصوص اقدامات دستگاه‌های مرتبط با پروژه تصمیم‌گیری و بررسی‌های لازم برای تسریع در اجرای عملیات انجام شد.

همچنین استاندار گلستان در این جلسه تاکید کرد که پیگیری لازم برای تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح با اولویت و سرعت انجام شود.

دستور استاندار گلستان بر تسریع روند اجرایی طرح طبیعت‌گردی و گردشگری «آشوراده»

لایروبی مسیر دسترسی به جزیره «آشوراده» یکی از اقدامات دیده شده در طرح گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره «آشوراده» است که آخرین وضعیت اجرای لایروبی و گزارش پیشرفت تدوین و بازنگری طرح هادی «آشوراده» مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، پس از حل مشکلات حقوقی جزیره «آشوراده» و تعیین تکلیف اراضی این جزیره و تمدید مجوزهای لازم برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری «آشوراده»، تسریع در اجرای پروژه با توجه به دستور قاطع رئیس جمهور مورد تاکید استاندار گلستان در این جلسه قرار گرفت.

استاندار گلستان گفت: در مرحله اول ساماندهی و بهسازی روستای «آشوراده» به عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.

علی محمد زنگانه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تائید در طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره «آشوراده» این است که اقامت شبانه در بافت قدیم روستا انجام خواهد شد و در راستای اجرای این طرح تمامی مجوزهای لازم اخذ شده و تمامی اقدامات بر اساس مجوزها و قوانین موجود است.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات باید بر اساس مجوزها، ملاحظات محیط زیستی و بر اساس مقررات جاری باشد.