ساحل خبر |  رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید مرغ مازاد بر تولید از مرغداران استان خبر داد.

ساحل خبر |  رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید مرغ مازاد بر تولید از مرغداران استان خبر داد.

حسن عنایتی کلیجی گفت:در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان صنعت طیور، خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران استان توسط اتحادیه مرغداران مازندران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد در اختیار اتحادیه مرغداران استان قرار گرفت تا نسبت به خرید مرغ اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل دامپزشکی استان در جهت خرید مرغ مازاد با اتحادیه مرغداران استان همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرغداران می توانند با مراجعه به اتحادیه مرغداران شهرستان ،مرغ‌های مازاد را تحویل دهند.

عنایتی گفت: این طرح برای حمایت از مرغداران در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

عنایتی افزود :سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری امور از تولید تا بازار محصولات کشاورزی به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، موضوع خرید مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در ۶ استان کشور اجرایی می‌شود که مازندران جزو این استان هاست.

وی با بیان اینکه مازندران سالانه با تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت سفید مرغ، سهم ۱۱ درصدی تولید و رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: مازندران پیشانی صنعت طیور کشور است.

خرید توافقی برنج ارقام پرمحصول مازندران به حدود ۱۰۰ تن رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۹۰ تن برنج از آغاز خرید توافقی ارقام پرمحصول تاکنون از شالیکاران استان خریداری شد.

عنایتی افزود: با هماهنگی و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و استانداری مازندران و برای خروج از رکود بازار برنج در استان، هـشت مرکز خرید برنج ارقام پرمحصول از ۲۳ آذر امسال در شهرستان‌های بهشهر، نکا، میاندورود، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد توسط تعاون روستایی استان دایر شد.

وی افزود: برنج ارقام پرمحصول ندا و شیرودی از کشاورزان شالیکار استان به ترتیب با قیمت ۳۳ و ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان با ۸ درصد شکستگی خریداری می‌شود و در بازه زمانی ۱۵ روزه وجه آن پرداخت می‌شود.
او گفت: با توجه به پایش‌های میدانی انجام گرفته از بازار برنج استان، این اقدام دولت باعث بهبود اوضاع بازار برنج استان شده و قیمت این برنج‌ها در بازار با افزایش چندین هزار تومانی همراه بوده است.
عنایتی ادامه داد: در مرحله نخست خرید ۵۰ هزارتن برنج پرمحصول هدف‌گذاری شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هدف از خرید توافقی برنج، خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج است، گفت: این مراکز در صورت نیاز و استقبال شالیکاران به ۱۱ مرکز خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش خواهد یافت.