ساحل خبر | رئیس کل دادگستری گلستان گفت: آمریکا با تفکر و ایدئولوژی اسلامی و قدرت جهانی جمهوری اسلامی مشکل دارد و حقوق بشر و هسته ای بهانه است.

ساحل خبر | رئیس کل دادگستری گلستان گفت: آمریکا با تفکر و ایدئولوژی اسلامی و قدرت جهانی جمهوری اسلامی مشکل دارد و حقوق بشر و هسته ای بهانه است.

حیدر آسیابی عصر یکشنبه در پیش نشست پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با موضوع «تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری پیرامون حقوق بشر در قوه قضاییه» اظهارکرد: قدمت سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری به کمتر از دو قرن پیش بر می‌گردد در حالی که اسلام هزار و ۴۰۰ سال پیش مباحث حقوق بشری و حفظ کرامت انسان‌ها را مطرح کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اگر به سوابق تاریخی رجوع شود کاملاً مشخص می‌شود بزرگترین ناقضان حقوق بشر، مدعیان فعلی حقوق بشر هستند.

وی گفت: حقوق بشری که پیش از اروپایی‌ها در کشورهای اسلامی به صورت درست پیاده می‌شد امروز لباس غربی بر تن آن کرده‌اند و به خود ما ارائه می‌دهند که البته در اکثر موارد به صورت غلط و تحریف شده تنظیم و اعمال می‌شود.

آسیابی با بیان اینکه با ظهور اسلام، حقوق بشر به مرحله تکامل رسیده است، ادامه داد: جامع‌ترین و کامل‌ترین حقوق بشر، حقوق بشری است که اسلام ارائه می‌کند و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حقوق بشر اسلامی بر پایه‌های متقن و عقلانی استوار شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تغییرات قوانین جزایی ایران پس از حاکمیت جمهوری اسلامی، گفت: قانون مجازات اسلامی یکی از قوانین مترقی و بر مبنای شرعی است و قانون آیین دادرسی جدید جمهوری اسلامی ایران هم یک قانون پیشرفته است و حقوق دفاعی متهمان به خوبی در آن لحاظ شده به طوری که گاهی مورد انتقاد ضابطان قرار می‌گیرد و می‌گویند این قانون دست و پای آنها را در برخورد با مجرمان می‌بندد.

وی با بیان اینکه امروز مشکل آمریکا با ایران بر سر موضوعات هسته‌ای و حقوق بشری نیست، افزود: مشکلشان با ما این است که امروز جمهوری اسلامی به پرچمدار مبارزه با استکبار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

آسیابی بیان کرد: اینکه امروز دشمن از توان دفاعی ایران می ترسد بدین معنی است در دکترین دفاعی خود، مطابق حکم خدا و قرآن درست عمل کرده‌ایم و اینکه از کشورهای مظلوم حمایت می‌کنیم این هم توصیه قرآن است.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: آمریکا با تفکر و ایدئولوژی اسلامی و قدرت جهانی جمهوری اسلامی مشکل دارد و حقوق بشر و هسته‌ای بهانه است.

وی ادامه داد: داعش جنگ نیابتی آمریکا و غرب علیه دنیای اسلام بود و این همان حقوق بشر کذایی آمریکایی است.

رئیس کل دادگستری گلستان، سازمان‌ها و نهادی‌های حقوق بشری را ابزار اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی خواند و افزود: رییس جمهور سابق آمریکا دستور ترور سردار سلیمانی را در سفر رسمی به عراق را صادر کرد که این نشان از نقض آشکار حقوق بشر است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقوله حقوق بشر، جمهوری اسلامی در مقابل مدعیان جنایتکار غربی، طلبکار و مطالبه گر است.

آسیابی گفت: تقویت دیپلماسی قضایی از رویکردهای جدی در دوره تحول قضایی و از تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای پیگیری حقوقی قضایای بین المللی است و معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اخیراً اقدامات موثری در این خصوص داشته است.