پیک  کاسپین | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان نوشهر 198 هزار خانه دوم وجود دارد که غیربومی هستند و من آمدم که بجنگم و از همان روز اول هم شروع کردم.

پیک  کاسپین | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان نوشهر ۱۹۸ هزار خانه دوم وجود دارد که غیربومی هستند و من آمدم که بجنگم و از همان روز اول هم شروع کردم.

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست تخصصی نوآوری و باز اندیشی گردشگری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه رویکرد ما این است که اداره کل میراث فرهنگی مرکز ثقلی برای فعالان حوزه گردشگری باشد، اظهار داشت: با جامعه دانشگاهی ارتباط خوبی داریم که البته این ظرفیت وجود دارد و باید بتوانیم با کمک هم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه شعار هفته جهانی گردشگری تأکید بر «رویش اندیشه های نو دارد»، ادامه داد: باید بپذیریم که رویکردهای سنتی با توجه به بازه زمانی در گردشگری جوابگو نیست و اگر این رویکردها را آسیب شناسی کنیم، می بینیم جایگاه گردشگری ما در خور شأن مازندران نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه از جامعه دانشگاهی انتظار داریم تا بتوانیم کنار هم اتفاقات خوبی رقم بزنیم، بیان داشت: در حوزه طرح‌های پژوهشی کارهای خوبی می توان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه خودم از بدنه دانشگاه هستم و باید به یکدیگر کمک کنیم، تصریح کرد: در مازندران زیرشاخه های گردشگری را داریم در حالی که خیلی از استانها تک بعدی هستند اما بسیار خوب کار می کنند.

برزگر با بیان اینکه باید گردشگری خلاق را در مازندران فعال کنیم، افزود: در حوزه اجرای گردشگری پر از چالش هستیم و برای اجرای یک پروژه ساده گردشگری ۱۳ استعلام لازم است و فردی که می خواهد فعالیت گردشگری کند، خسته می شود و بی خیال ادامه کار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان نوشهر ۱۹۸ هزار خانه دوم وجود دارد که غیربومی هستند و من آمدم که بجنگم و از همان روز اول هم شروع کردم.

وی ابراز داشت: به من فکر و ایده عملیاتی بدهید چون گردشگری یک حوزه کاملاً تخصصی است و بنابراین نیازمند خرد جمعی است و دانشگاه باید کنار ما باشد.

برزگر گفت: طرح جامع گردشگری دغدغه ما است که این طرح ۵۰ سال قبل در کشورهای توسعه یافته تمام شد اما اینجا هنوز چالش ما است.